Väyläviraston asiakastutkimukset
Väylävirasto selvittää kansalaisten, elinkeinoelämän ja muiden sidosryhmien näkemyksiä toiminnastaan erilaisilla tutkimuksilla. Väylävirasto tekee lisäksi tutkimuksia yhteistyössä Traficomin kanssa.
Asiakastutkimusten tarkoituksena on lisätä ymmärrystä asiakkaiden tarpeista ja tyytyväisyydestä sekä ylläpitää ja parantaa Väyläviraston palveluiden laatua.
Viimeisimmät asiakastutkimusten raportit:
Elinkeinoelämän asiakastutkimus
- Elinkeinoelämän asiakastutkimus 2023
- Elinkeinoelämän asiakastutkimus 2021
- Elinkeinoelämän asiakastutkimus 2019
- Elinkeinoelämän asiakastutkimus 2017
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus kesä
-
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus kesä 2019/ raskas liikenne (pdf)
-
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus kesä 2019/ yksityisautoilija (pdf)
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi
-
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi 2024 koko maan raportti
-
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi 2024 Urakkatasoiset tulokset (zip-kansio)
-
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi 2023 koko maan raportti
-
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi 2023 Urakkatasoiset tulokset (zip-kansio)
-
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi 2022 koko maan raportti
-
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi 2022 Urakkatasoiset tulokset (zip-kansio)
-
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi 2021 koko maan raportti
-
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi 2021 Urakkatasoiset tulokset (zip-kansio)
Seuraavien tutkimusten toteuttaminen on Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin vastuulla. Ennen vuotta 2019 nämä jatkuvat tutkimukset toteutettiin Liikenneviraston toimesta. Ennen v. 2019 tehtyjä tutkimuksia säilytetään Väylävirastossa.